سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانشمند بر عابد هفتاد درجه برتری داده شده است که میان هر دو درجه به اندازه میان آسمان و زمین است . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :2
بازدید دیروز :0
کل بازدید :32718
تعداد کل یاداشته ها : 50
103/2/30
3:23 ص
مشخصات مدیروبلاگ
 
مهدی نعیمی رز[42]
وَ إِنَّمَا سُمِّیَتِ الشُّبْهَةُ شُبْهَةً لِأَنَّهَا تُشْبِهُ الْحَقَّ فَأَمَّا أَوْلِیَاءُ اللَّهِ َضِیَاؤُهُمْ فِیهَا الْیَقِینُ وَ دَلِیلُهُمْ سَمْتُ الْهُدَى وَ أَمَّا أَعْدَاءُ اللَّهِ فَدُعَاؤُهُمْ الضَّلَالُ وَ دَلِیلُهُمُ الْعَمَى فَمَا یَنْجُو مِنَ الْمَوْتِ مَنْ خَافَهُ وَ لَا یُعْطَى الْبَقَاءَ مَنْ أَحَبَّهُ شبهه را برای این شبهه نامیدند که به حق شباهت دارد.امّا نور هدایت کننده دوستان خدا، در شبهات یقین است، و راهنمای آنان مسیر هدایت الهی است، امّا دشمنان خدا، دعوت کننده‏شان در شبهات گمراهی است، و راهنمای آنان کوری است. آن کس که از مرگ بترسد نجات نمی‏یابد، و آن کس که زنده ماندن را دوست دارد برای همیشه در دنیا نخواهد ماند. ((خطبه38 نهج البلاغه))

خبر مایه
بایگانی وبلاگ
 
* ارتداد در اسلام[1] * بانوان و احکام[1] * توحید وفطرت[1] * زن در اسلام[1] * چراامام علی(ع)از علم غیب استفاده نکرد؟[1] * آیا مادران اهل بیت(ع) مطهره بوده اند؟[1] * چرادربین 124هزارپیامبرو 14معصوم فقط یک زن وجوددارد؟[1] * امام رضا(ع)وشفای مریض...[1] * شبهه تیرپای امام علی(ع)ومسکین...[1] * دلیل سلام کردن به اهل بیت(ع)..؟؟[1] * آیا اهل بیت (ع) نیازی به صلوات ما دارند؟[1] * ناسازگاری استغفارباعصمت اهل بیت(ع)....[1] * یازمندی انسان به راهبر و راهنما...[1] * افسانه غرانیق.....[1] * منحصربودن یا نبودن مقام عصمت در امامان (علیهم السلام)[1] * قدرت شهود خداوند درانبیا و امامان...[1] * ماجرای انسان وخلیفة اللهی[1] * حکومت و دین امری جمع نشدنی؟[1] * دین و حکومت؟؟؟[1] * خدا و مناجات شاعرانه دراشعار سعدی اقبال ملک الشعرا وسهراب[4] * جادوی شیطان وجن زدگی؟؟[2] * اگربگویم ظهورواقع شده چه می گویید!!!!![2] * چگونگی آثارانتظارفرج.....[1] * انتظار فرج..به چه قیمتی؟؟[1] * ویژگی های منتظران واقعی ظهور..؟[1] * معاد جسمانی+خدایی که جسم نیست!![1] آیا با پیشرفت علوم وتکنولوژی بازهم میتوان نیازمند دین بود...؟[1] از کجا آمده ام آمدنم بهر چه بود...؟[1] مهر 92[1] اسفند 92[6]
لوگوی دوستان
 

انتظار فَرَج

از رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم) رسیده است: بهترین عمل امت من انتظار فرج و گشایش از جانب خدای سبحان است: «أفضل أعمال أُمّتى إنتظار فرج الله عزّ وجلّ»[1]. ائمه (علیهم‏السلام) بارزترین مصداق این امر کلی را انتظار فرج حضرت ولی عصر (علیه‏السلام) معرّفی فرموده‏اند؛ زیرا فرج و گشایش واقعی برای دین‏داران با ظهور آن حضرت حاصل می‏شود     .

حضرت عبدالعظیم حسنی می‏گوید: بر سرورم، حضرت جواد الائمه (علیه‏السلام) وارد شدم، تصمیم داشتم از او بپرسم که آیا «قائم» شما همان مهدی است یا غیر او؛ قبل از آن که    

شروع به سخن کنم خود آن حضرت آغاز به سخن کرده، فرمود:

  ای ابا القاسم، قائم ما همان مهدی است که باید در عصر غیبت منتظرش بود و در عصر ظهور اطاعتش کرد و او سومین فرزند من است. قسم به خدایی که محمد (صلی الله علیه و آله و سلم) را به پیامبری برگزید و امامت را به ما اختصاص داد اگر از عمر دنیا بیش از یک روز هم باقی نماند خدا آن روز را آن قدر طولانی می‏گرداند تا قائم ما خروج کند و همان طور که زمین از جور و ظلم پر شد از قسط و عدل، آن را پر گرداند.

  خدای سبحان کار او را یک شبه اصلاح می‏کند و اوضاع را به نفع او می‏گرداند چنان‏که کار موسی (علیه‏السلام) را یک شبه اصلاح کرد، او برای گرفتن پاره‏ای آتش برای خانواده‏اش رفت ولی هنگام بازگشت به شرافت رسالت و افتخار نبوت نایل شده بود. آنگاه فرمود: بهترین اعمال شیعیان ما انتظار فرج و انتظار گشایش امور به دست آن حضرت است..

 

عن عبدالعظیم الحسنى قال: دخلت علی سیّدى محمد بن على (علیهماالسلام) وأنا أُرید أن أسئله عن القائم أهو المهدىّ أو غیره؟ فابتدأنى فقال: «یا أبا القاسم إنّ القائم منّا هو المهدىّ الذى یجب أن ینتظر فى غیبته ویطاع فى ظهوره وهو الثالث من ولدى؛ والذى بعث محمداً (صلی الله علیه و آله و سلم) بالنبوة وخصّنا بالإمامة إنّه لو لم یبق من الدنیا إلاّ یوْم واحد، لطوّل الله ذلک الیوم حتی یخرج فیملأ الأرض قسطاً وعدلا ً کما مُلئت جوراً وظلماً وإنّ الله تبارک وتعالی یصلح أمره فى لیلة کما أصلح أمر کلیمه موسی علیه‏السلام لیقتبس لأهله ناراً فرجع وهو رسول نبىٌ ثمّ قال علیه‏السلام: أفضل أعمال شیعتنا إنتظار الفرج»[2]

این روایت مانند بسیاری از روایات تأکید می‏کند که ظهور آن حضرت امری قطعی و انکارناپذیر است هر چند که دوران غیبت آن حضرت طولانی شود.

  افزون بر این که با لطف و عنایت ویژه الهی اوضاع بر وفق مراد او، که مجلای اراده الهی است، تغییر پیدا می‏کند و لذا با استفاده از این زمینه فراهم شده، عدل و قسط را، که هدف والای همه انبیای الهی بود: (لیقوم الناس بالقسط)[3] بر گستره زمین گسترش می‏دهد.    

 ـ بحار، ج 52، ص 122. عصاره خلقتصفحه 39[1]

[2] ـ بحار، ج 51، ص 156. عصاره خلقتصفحه 41

[ 3] ـ سوره حدید، آیه 25