سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بدترین برادران کسى است که براى او به رنج افتى . [ چه رنج افتادن مستلزم مشقّت است . و این شرّ را برادرى که براى او به رنج افتاده‏اند سبب شده . پس او بدترین برادران است . ] [نهج البلاغه]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :18
بازدید دیروز :0
کل بازدید :32734
تعداد کل یاداشته ها : 50
103/2/30
5:37 ص
مشخصات مدیروبلاگ
 
مهدی نعیمی رز[42]
وَ إِنَّمَا سُمِّیَتِ الشُّبْهَةُ شُبْهَةً لِأَنَّهَا تُشْبِهُ الْحَقَّ فَأَمَّا أَوْلِیَاءُ اللَّهِ َضِیَاؤُهُمْ فِیهَا الْیَقِینُ وَ دَلِیلُهُمْ سَمْتُ الْهُدَى وَ أَمَّا أَعْدَاءُ اللَّهِ فَدُعَاؤُهُمْ الضَّلَالُ وَ دَلِیلُهُمُ الْعَمَى فَمَا یَنْجُو مِنَ الْمَوْتِ مَنْ خَافَهُ وَ لَا یُعْطَى الْبَقَاءَ مَنْ أَحَبَّهُ شبهه را برای این شبهه نامیدند که به حق شباهت دارد.امّا نور هدایت کننده دوستان خدا، در شبهات یقین است، و راهنمای آنان مسیر هدایت الهی است، امّا دشمنان خدا، دعوت کننده‏شان در شبهات گمراهی است، و راهنمای آنان کوری است. آن کس که از مرگ بترسد نجات نمی‏یابد، و آن کس که زنده ماندن را دوست دارد برای همیشه در دنیا نخواهد ماند. ((خطبه38 نهج البلاغه))

خبر مایه
بایگانی وبلاگ
 
* ارتداد در اسلام[1] * بانوان و احکام[1] * توحید وفطرت[1] * زن در اسلام[1] * چراامام علی(ع)از علم غیب استفاده نکرد؟[1] * آیا مادران اهل بیت(ع) مطهره بوده اند؟[1] * چرادربین 124هزارپیامبرو 14معصوم فقط یک زن وجوددارد؟[1] * امام رضا(ع)وشفای مریض...[1] * شبهه تیرپای امام علی(ع)ومسکین...[1] * دلیل سلام کردن به اهل بیت(ع)..؟؟[1] * آیا اهل بیت (ع) نیازی به صلوات ما دارند؟[1] * ناسازگاری استغفارباعصمت اهل بیت(ع)....[1] * یازمندی انسان به راهبر و راهنما...[1] * افسانه غرانیق.....[1] * منحصربودن یا نبودن مقام عصمت در امامان (علیهم السلام)[1] * قدرت شهود خداوند درانبیا و امامان...[1] * ماجرای انسان وخلیفة اللهی[1] * حکومت و دین امری جمع نشدنی؟[1] * دین و حکومت؟؟؟[1] * خدا و مناجات شاعرانه دراشعار سعدی اقبال ملک الشعرا وسهراب[4] * جادوی شیطان وجن زدگی؟؟[2] * اگربگویم ظهورواقع شده چه می گویید!!!!![2] * چگونگی آثارانتظارفرج.....[1] * انتظار فرج..به چه قیمتی؟؟[1] * ویژگی های منتظران واقعی ظهور..؟[1] * معاد جسمانی+خدایی که جسم نیست!![1] آیا با پیشرفت علوم وتکنولوژی بازهم میتوان نیازمند دین بود...؟[1] از کجا آمده ام آمدنم بهر چه بود...؟[1] مهر 92[1] اسفند 92[6]
لوگوی دوستان
 

      دلیل سلام کردن به اهل بیت(علیهم‌السلام) چیست؟

یکی از آداب مجلس علم این است که معلم به متعلّمان و مخاطبان درود و سلام بفرستد. خدای سبحان در سوره مبارکه انعام این ادب را به ما آموخت: (وَ اِذا جاءک الّذین یُؤمنون بایاتنا فقُلْ سلام علیکم)[2]؛ یعنی وقتی مؤمنان برای فراگیری علوم الهی نزد تو آمدند، بگو: «سلام علیکم».

مخاطبان مجلس رسول اکرم(صلی الله علیه و آله و سلم)، دو گروه بودند: متوسطان سلام را از پیامبر(صلی الله علیه و آله و سلم) و برخی نیز سلام را از خدا دریافت میکردند. البته سلام خدا همان اعطای سلامتی است؛ یعنی خدا به صورت لفظی به کسی سلام نمیکند. مهمترین سلامتی نیز سلامتی دل است. اگر دلی از یاد غیر خدا خالی بود، سالم است. وقتی ظرف دل سالم بود، جا برای مظروف وجود دارد و علوم و معارف الهی در آن جای میگیرد، بنابراین خدای سبحان نخست به انسان ظرف، سپس ظرفیت و در نهایت مظروف عطا میکند.

 از طرف دیگر، سلامت دل در شکستن آن است، پس اگر انسان با توجه دلشکسته شد یا مطلبی فراگرفت، باید سپاسگزار باشد، چون همه اینها از عطایای الهی است؛ به هر حال، سلامت دل نیمی از راه است، زیرا ظرف سالم، تا زمانی که از مظروف تهی باشد، سودی ندارد. اگر ما در عرض ادب به پیشگاه معصومان(علیهم‌السلام) عرض میکنیم: «السلامُ علیکم و رحمة اللّه وبرکاته» به سلامت قلب و ظرف مربوط است و رحمتی که مسئلت میکنیم، به مظروف نظر دارد؛ یعنی از خدا دو چیز طلب میکنیم: سلامت ظرف دل و داشتن مظروف خوب؛ به عبارتی از خدا میخواهیم که رحمت و برکات خود را بر قلب ما نازل کند و قلب ما را از یاد غیر خود تطهیر نماید.