سفارش تبلیغ
صبا ویژن
اندیشه، روشنی می آورد و غفلت، تاریکی . [امام علی علیه السلام]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :18
بازدید دیروز :0
کل بازدید :32734
تعداد کل یاداشته ها : 50
103/2/30
5:37 ص
مشخصات مدیروبلاگ
 
مهدی نعیمی رز[42]
وَ إِنَّمَا سُمِّیَتِ الشُّبْهَةُ شُبْهَةً لِأَنَّهَا تُشْبِهُ الْحَقَّ فَأَمَّا أَوْلِیَاءُ اللَّهِ َضِیَاؤُهُمْ فِیهَا الْیَقِینُ وَ دَلِیلُهُمْ سَمْتُ الْهُدَى وَ أَمَّا أَعْدَاءُ اللَّهِ فَدُعَاؤُهُمْ الضَّلَالُ وَ دَلِیلُهُمُ الْعَمَى فَمَا یَنْجُو مِنَ الْمَوْتِ مَنْ خَافَهُ وَ لَا یُعْطَى الْبَقَاءَ مَنْ أَحَبَّهُ شبهه را برای این شبهه نامیدند که به حق شباهت دارد.امّا نور هدایت کننده دوستان خدا، در شبهات یقین است، و راهنمای آنان مسیر هدایت الهی است، امّا دشمنان خدا، دعوت کننده‏شان در شبهات گمراهی است، و راهنمای آنان کوری است. آن کس که از مرگ بترسد نجات نمی‏یابد، و آن کس که زنده ماندن را دوست دارد برای همیشه در دنیا نخواهد ماند. ((خطبه38 نهج البلاغه))

خبر مایه
بایگانی وبلاگ
 
* ارتداد در اسلام[1] * بانوان و احکام[1] * توحید وفطرت[1] * زن در اسلام[1] * چراامام علی(ع)از علم غیب استفاده نکرد؟[1] * آیا مادران اهل بیت(ع) مطهره بوده اند؟[1] * چرادربین 124هزارپیامبرو 14معصوم فقط یک زن وجوددارد؟[1] * امام رضا(ع)وشفای مریض...[1] * شبهه تیرپای امام علی(ع)ومسکین...[1] * دلیل سلام کردن به اهل بیت(ع)..؟؟[1] * آیا اهل بیت (ع) نیازی به صلوات ما دارند؟[1] * ناسازگاری استغفارباعصمت اهل بیت(ع)....[1] * یازمندی انسان به راهبر و راهنما...[1] * افسانه غرانیق.....[1] * منحصربودن یا نبودن مقام عصمت در امامان (علیهم السلام)[1] * قدرت شهود خداوند درانبیا و امامان...[1] * ماجرای انسان وخلیفة اللهی[1] * حکومت و دین امری جمع نشدنی؟[1] * دین و حکومت؟؟؟[1] * خدا و مناجات شاعرانه دراشعار سعدی اقبال ملک الشعرا وسهراب[4] * جادوی شیطان وجن زدگی؟؟[2] * اگربگویم ظهورواقع شده چه می گویید!!!!![2] * چگونگی آثارانتظارفرج.....[1] * انتظار فرج..به چه قیمتی؟؟[1] * ویژگی های منتظران واقعی ظهور..؟[1] * معاد جسمانی+خدایی که جسم نیست!![1] آیا با پیشرفت علوم وتکنولوژی بازهم میتوان نیازمند دین بود...؟[1] از کجا آمده ام آمدنم بهر چه بود...؟[1] مهر 92[1] اسفند 92[6]
لوگوی دوستان
 

ملکه عصمت، نه ذاتی است؛ نه انحصاری، بلکه اختیاری است و غیر از پیامبران و پیشوایان دین(علیهم‌السلام)، دیگران نیز می‏توانند به این ملکه دست یابند، زیرا راه ریاضت ، تلاش و مجاهدت‏های نفسانی برای همگان باز است و دست‏آوردهای آن، عام و برای عموم است: (... اِن تَتَّقوا اللهَ یَجعَل لَکُم فُرقانا... ).[1]

خدای متعال همه انسان‏ها را بر اساس فطرت توحیدی خلق کرده است: (فِطرَتَ اللهِ الَّتی فَطَرَ النّاسَ عَلَیها)[2] و تشخیص فجور و تقوا را به همگان الهام فرموده است: (فَاَلهَمَها فُجورَها وتَقوها)[3] لیکن برخی انسان‏ها همین فطرت را در میان گل و لای شهوت و غضب دفن می‏کنند: (وقَد خابَ مَن دَسّها)[4] و راه ضلالت و گمراهی را پیش می‏گیرند؛ اما برخی دیگر به ندای فطرت پاسخ مثبت داده و به تزکیه نفس می‏پردازند: (قَد اَفلَحَ مَن زَکّها).[5] خدای متعال نیز براساس قانون کلّی (واِذ تَاَذَّنَ رَبُّکُم لَئِن شَکَرتُم لاَزیدَنَّکُم ولَئِن کَفَرتُم اِنَّ عَذابی لَشَدید)[6]، به پاسخ مثبت این گروه، اجر مضاعف داده و آن گروه را به حال خود وامی‏گذارد. این اجر، با میزان صداقت در پاسخ‏گویی به ندای فطرت هماهنگ است؛ بدین معنا که هر کس در پاسخ گفتن صادق‏تر باشد، اجر بیشتری خواهد یافت تا جایی که اجر برخی به صورت «روح‏القدس» بروز می‏کند.

گفتنی است که هر پیامبر و امامی معصوم است؛ ولی هرمعصومی پیامبر و امام نیست، زیرا ملکه عصمت، در حدّ خود، چونان سایر کمالات وجودی، درجات دارد و مقول به تشکیک و شدّت و ضعف است؛ امّا آنچه انحصاری است، مقام نبوّت، رسالت و امامت است: (... اَللهُ اَعلَمُ حَیثُ یَجعَلُ رِسالَتَه... ). خداوند سِمَت‏های کلیدی و پست‏های حسّاس نمایندگی از طرف خود را به هر کس، حتی به هر معصوم فعلی نمی‏دهد.

 [1] ـ سوره انفال، آیه 29

[2] ـ سوره روم، آیه 30

[3] ـ سوره شمس، آیه 8

[4] ـ سوره شمس، آیه 10

[5] ـ سوره شمس، آیه 9

[6] ـ سوره ابراهیم، آیه 7